Kundservice

Kontakt

Du är alltid välkommen att kontakta Bondeco's kundservice om du har frågor.

Maila oss på info@bondeco.se

Vi svarar på ditt mail inom 48 timmar - alla helgfria vardagar.

Betalning

Klarna

Du kan betala med faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via Klarna Checkout.

Kreditkort och direktbetalning

Vi accepterar kreditkorten MasterCard och Visa samt direktbetalningar hos följande banker: Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank. Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningens totalbelopp kommer att dras inom de närmaste dagarna även om din beställning inte kan levereras omgående. Vi förbehåller oss rätten att inte hantera beställningar gjorda med kreditkort om vi anser att vi har skäl till detta. Om så är fallet kommer pengarna återbetalas och beställningen tas bort. Ditt kreditkortsnummer sparas inte hos Bondeco.

Aktuella leveranstider

Produkterna skickas inom 1-3 vardagar. Längre leveranstid kan förekomma för vissa enskilda postnummer i Norrland och på Gotland.

Fraktkostnader

Du har alltid fri frakt när du handlar över 399 kr, annars kostar frakt 39 kr. Produkterna skickas inom 1-3 arbetsdagar. Längre leveranstid kan förekomma vid större helger eller kampanjer samt för vissa enskilda postnummer i Norrland och på Gotland.

Ångerrätt, byte och reklamationer

Kontakta Kundservice om du ångrat dig och vill göra en retur. Du har 30 dagars ångerrätt under förutsättning att produkten är oanvänd och returneras i oskadat skick. Ångerrätten börjar gälla när du mottagit varan eller hämtat ut den hos ditt ombud. Du som kund står för returfrakten av varan. Vi mailar en retursedel till dig som du printar och sätter fast på din retur. Vi har en fast returkostnad på 59 kr. Vi drar av returkostnaden från krediteringen av din faktura eller från din återbetalning om du redan betalat varan. Returen måste returneras med retursedeln och får inte skickas som postförskott eller efterkrav. Returen ska skickas till vårt lager, vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud.

Automatisk retur

Paketet går i automatisk retur tillbaka till oss efter 2 veckor. I de fallen tar vi ut en avgift om 149 kronor i retur- och administrativa kostnader.

Reklamationer

Kontakta oss på info@bondeco.se för att få returuppgifter från oss, om du vill göra en reklamation på en vara.

Vad har jag för reklamationsrätt?

Reklamationsrätten är 3 år enligt svensk lag. För att en reklamation skall godkännas ska felet ha funnits vid leveransen och inte ha uppkommit till följd av oaktsamhet eller oförsiktigt användande.

Adress kontor:

Adlibris AB
Att: Bondeco
Sveavägen 56E
111 34 Stockholm

Adress lager:

Adlibris returer
Godsmottagning
Adlibrisvägen 1
744 51 Morgongåva

Felleverans

Kontakta oss på info@bondeco.se om du har fått en felleverans, så hjälper vi dig.


FAQ

Är alla priser på er hemsida inklusive moms och frakt?

Alla priser är inklusive moms på 25% förutom böcker som har 6% moms.

Annan leveransadress än folkbokföringsadressen, om man t.ex. vill skicka varan som en present?

Det går bra om man betalar med kort eller direktbetalning, du anger då den leveransadress du vill skicka din beställning till direkt i kassan. Däremot kräver Klarna att försändelser mot faktura skickas till folkbokföringsadressen. Börja med att ange din mailadress, mottagarens/leveransadressens postnummer och välj att INTE ange personnummer. Fyll sedan i resten av adressuppgifterna til mottagarens/leveransadressen och tryck sedan på "Genomför köp". Du kommer nu skickas vidare till delen av kassan där du betalar med kort eller direktbetalning.

Hur ofta och vilken typ av kreditupplysning gör Klarna?

Klarna gör en mikroupplysning hos Creditsafe som de sparar internt under 1 år innan en ny mikroupplysning görs om inte något speciellt inträffar, t ex om man inte betalar eller sköter sina åtaganden gentemot Klarna. Mikroupplysningen påverkar inte framtida kreditupplysningar alls och syns inte hos någon annan än hos Klarna.

Kan ni leverera till utlandet?

För nuvarande kan vi endast leverera inom Sverige.

Jag har inte fått min faktura.

Du kan ha angivit fel e-postadress, eller så har fakturan hamnat i skräpposten. Det kan också bero på din dators säkerhetsinställningar. För att hitta fakturan kan du söka efter den på Klarnas websida i Mitt Klarna. Klicka på denna länk för att komma till Mitt Klarna: https://my.klarna.com. Hittar du inte fakturan hänvisar vi dig till Klarnas kundservice via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice.

Jag har inte fått någon avisering, hur hämtar jag ut min beställning?

Om du inte hämtat ut din försändelse efter två sms-aviseringar kommer istället en avisering via brev att skickas hem till dig, med denna kan du hämta ut din försändelse. Om du inte mottagit någon sms-avisering för din order kan du istället hämta ut din försändelse hos ditt postombud genom att uppge kolli-id och visa upp din legitimation. Kollinr kan du få via oss på Kundservice, maila oss på info@bondeco.se så hjälper vi dig. Du ser vilket postombud din försändelse befinner sig hos genom att söka på ditt kolli- eller brev-id på PostNords hemsida. Försändelsen skickas med MyPack och levereras till ditt närmsta PostNord-ombud enligt postnummret.